Systembolaget

Logga in

Varukorg

Att handla hos oss
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Att handla hos oss

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Att handla hos oss

Kan man göra en retur eller ett återköp på Systembolaget?

Systembolaget erbjuder 30 dagars öppet köp mot uppvisat kvitto, med undantag för privatimport.

Varorna ska vara i återförsäljningsbart skick och man kan vända sig till valfri butik för att genomföra sitt återköp. Har du betalat med kort behöver du ha med samma kort som du betalat med; tänk på att Samsung, Google och Apple Pay enheters kortnummer skiljer sig från det fysiska kortet och vi behöver det digitala kortets nummer.

Om du gör en retur på en förbetald beställning sker återbetalningen sedan centralt genom samma betalmedel som användes vid beställningstillfället.

Vänligen observera att det på grund av handläggningstid kan dröja ett par vardagar innan du ser pengarna på ditt konto. 

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl